شهردارمشهد گفت: حمل ونقل، اساسی ترین اولویت دوره ششم مدیریت شهری است و در این راستا بدنبال استفاده از ظرفیت های علمی و کارشناسی در همه سطوح هستیم.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران، سید عبدالله ارجائی در نشست با اساتید دانشگاه ها در حوزه حمل ونقل و ترافیک که با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و معاون عمران،حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برگزارشد، افزود: یکی از هدف های برگزاری این نشست آشنایی با نظرات علمی و کارشناسانه در ارتباط با یکی از موضوعات اساسی شهر یعنی حمل ونقل است.
وی اضافه کرد: همه افرادی که در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی برای مشهد الرضا(ع) در رده های مختلف دولت، مجلس، دانشگاه و مدیریت شهری فعال هستند به مقوله حمل ونقل به عنوان یک موضوع اصلی توجه دارند، لذا یکی از پیام های برگزاری نشست، این است که بحث حمل ونقل برای ما بسیار مهم است.
شهردارمشهد تصریح کرد: پیام دیگر برگزاری نشست با اساتید دانشگاه ها در حوزه حمل ونقل و ترافیک این است که معتقدیم و برآن تاکید داریم، راه حل مشکلات حوزه حمل ونقل مشهد که موضوعی پیچیده، چند وجهی و گسترده است باید علمی باشد.
ارجائی با بیان اینکه راه های سلیقه ای، بخشی، نمایشی، تزئینی، تعطیل کردن یکی ازمدهای حمل ونقل شهر و رسیدگی به شریان و در مجموع اقدامات هیجانی برای حل مشکلات حمل ونقل شهر مشهد تاثیر گذار نیست، اظهارکرد: به نظر من این نوع اقدامات سیاسی است و نه تنها مشکلی را از حمل ونقل حل نمی کند؛ بلکه مشکلی برمشکلات می افزاید.
شهردارمشهد ادامه داد: تقاطع غیرهمسطحی را بدون مطالعه شروع کردید، یک سطح آن را اجرا کرده اید اکنون به سطح دوم رسیده ایم، چه تصمیمی در مورد آن بگیریم؟! تعطیلش کنیم؟ نمی شود ادامه هم بدهیم! این هدردادن اعتبارات مردم است، لذا می بینیم برگشت به عقب در موضوعات حمل ونقل بسیار سخت است.
وی ادامه داد: یکی از ماموریت های اصلی شهرداری را حمل ونقل می دانیم، زیرا اگر شما از مردم بپرسید شهرداری چه وظیفه ای دارد از میان 200خدمتی که انجام می شود، مردم به اتوبوس و مترو به عنوان اولویت و وظیفه اصلی شهرداری اشاره خواهند کرد.
شهردارمشهد با اشاره به اینکه امروز مدیریت شهری به خدمات رسانی در عرصه حمل ونقل و خدمات شهری شناخته می شود، خاطرنشان کرد: بقیه بخش ها و خدماتی که ارائه می شود در اصل پشتیبان این دو حوزه هستند .
ارجائی با بیان اینکه گاهی اوقات به حاشیه بیشتر پرداخته می شود تا متن، افزود: لذا چون تسهیل حریم برخی پروژه ها راحت تر است و نمود بیشتری دارد، مورد توجه قرار می دهیم بدون اینکه به ضرورت آن توجه کنیم.
ارجائی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل هزینه بسیار زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده دولت برای احداث مترو 85 میلیارد تومان به مشهد اختصاص داده است .
وی افزود: اگر بخواهیم به سه سال قبل احداث مترو برگردیم باید چند هزار میلیارد تومان هزینه کنیم، حتی نمی توانیم دستگاه حفار را به خط سه برگردانیم چون 150میلیارد تومان برای انتقال به خط چهار ضرر کردیم، برگردانیم 150 میلیارد تومان دیگر نیز ضرر می کنیم.
شهردارمشهد اضافه کرد: در مجموع با برگزاری این نشست به دنبال ارسال دو پیام هستیم، اولین پیام برای بدنه شهرداری که خوشبختانه همکاران خوب دانشی در زمینه های مختلف به ویژه حمل ونقل در بدنه فعالیت دارند است تا بدانند، حرف غیر حساب و غیر علمی را نمی پذیریم و حرکت نمایشی نمی کنیم و مبنای مان بر انجام کار کارشناسی است.
ارجائی افزود: معتقدیم هرکه می گوید می تواند شهر را یک تنه اداره کند، اشتباه می کند! برهمین اساس از دانشگاهیان و فرهیختگان عزیز درخواست می کنم برای توسعه هرچه بهتر شهرخودشان با شهرداری همکاری داشته باشند و نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه شهرمال همه است، گفت: باید شهر را باهم مدیریت کنیم؛ زیرا با یک اندیشه نمی شود شهر را مدیریت کرد، باید تفکرات را به اشتراک گذاشته و مشکلات را شناسایی کنیم و سپس بنشینیم و با هم آنها را حل کنیم.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد