با ما همراه باشید

اجتماعی

کاهش چشمگیر تردد کامیون ها در مرزهای «دوغارون» و «میلک» بعد از تسلط طالبان

منتشر شده

در

20202 - کاهش چشمگیر تردد کامیون ها در مرزهای «دوغارون» و «میلک» بعد از تسلط طالبان

بعد از تسلط طالبان بر مرزهای افغانستان، نقاط مرزی ایران هم تحت تاثیر قرار گرفته و تردد کامیون ها در مرزهایی چون «دوغارون» و «میلک» کاهش چشمگیری یافته است.

دلیل این کاهش ترددها، عواملی در مرز ایران و عواملی در مرز افغانستان است. در مرز میلک، شرکتهای حمل و نقل از کندی کنترل مرزبانی برای تردد کامیونها و تاثیر آن در کاهش سرعت عبور و مرور بین دو مرز می گویند. این کاهش ترددها و ورود کامیون های افغان به ایران، افزایش نرخ کرایه های حمل را نیز به دنبال داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران «مسعود نکودری»، رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان، در توصیف وضعیت تردد کامیونها از مرز میلک باید به دو دوره قبل و بعد از تسلط طالبان بر مرز نیمروز در خاک افغانستان اشاره کرد.

او می گوید: قبل از تسلط طالبان، روزانه تقریبا 200 دستگاه کامیون از مرز میلک وارد می شد و حتی در مقاطعی به 300 دستگاه نیز می رسید؛ اما بعد از استقرار طالبان در نیمروز، این عدد به شدت کاهش یافت؛ ابتدا برای 10-15 روز مرز تعطیل بود تا تشکیلاتی درآن سوی مرز مستقر شود و از سوی دیگر، در این طرف مرز نیز دغدغه امنیت رفع گردد. بنابراین، بعد از استقرار طالبان، ورود کامیون خالی به شدت کاهش یافته است و تقریبا به روزانه 50 تا 100 دستگاه رسیده است.

نکودری تاکید می کند: دغدغه ایرانی ها در مرز میلک، بیشتر بحث امنیتی بوده و مرزبانی و دستگاه‌های امنیتی، بازرسی ها و کنترل کامیونهای افغان را با توجه به وضعیت ناامنی در آن سوی مرز تشدید کردند. بازرسی‌هایمرزبانی زمانبر است و قبلا هم صورت می گرفت؛ اما اکنون با شدت گرفت کنترل ها، روند ترددها هم تحت الشعاع قرار گرفته است.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: در شرایطی که میزان کامیون خالی کاهش یابد، صاحبان کالا جهت حمل کالای خود با کمبود ناوگان مواجه شده و به تبع آن کرایه حمل نیز افزایش می یابد.در واقع دغدغه اقتصادی برای تجار باعث شده کمتر از این مرز استقبال کنند.

از نکودری درباره توافق نامه دو انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با مرزبابی برای افزایش نیروهای کنترلی مرز می پرسیم؛ او می گوید: توافق نامه بین انجمن ها و مرزبانی از مهرماه سال گذشته منعقد شد و هم اکنون به اواخر زمان این قرارداد نزدیک می شویم؛ این قرارداد تا قبل از تسلط طالبان بر مرز، تقریبا موفق بود؛ اما بعد از آن، ورود کامیون خالی محدود شد و این مساله باعث کاهش تعداد خروجی ها گردید. ضمن اینکه، این قرارداد مربوط به ورود کامیون ها نیست. در گذشته هنگام خروج کامیون از مرز ایران، زمانی که ممکن بود کالا یا سوخت غیرمجاز در کامیون جاسازی شود، بازرسیها تشدید و ترانزیت از کشور با کندی انجام میشد؛ به موجب این قرارداد، تردد افراد متفرقه و جاسازی کالای ممنوعه باید از مرز کاهش یابد و این موضوع عملا اتفاق افتاد؛ اما در حال حاضر ظرفیت میلک در ترددها کاهش یافته است.

کامیون داران افغان، با کاهش ورود ماشین به ایران، کرایه ها را افزایش می دهند

نکودری درباره نرخ کرایه حمل کالا و گلایه شرکت های حمل و نقل از افزایش نرخ کرایه می گوید: در بحث صادرات نرخ کرایه ها تغییری نیافته است و در ترانزیت نیز هم اکنون کرایه ثابتی که به راننده پرداخت می شود، 800 دلار است؛ در واقع کرایه کامیون بندری بین 14 تا 18 میلیون تومان است. البته نسبت به گذشته قطعا افزایشی در کرایه ها اتفاق افتاده است که با توجه به تغییر نرخ دلار بوده؛ اما نمی توان گفت این افزایش صد درصدی بوده است. هر چند در مقطعی کوتاه کرایه ها به شدت بالا رفت و حتی بیش از 25 میلیون تومان بود و تا 30 میلیون تومان هم رسید؛ دلیل اصلی آن هم کمبود کامیون بود.

وی ادامه می دهد: زمانی که عرضه کامیون برای بارگیری کاهش می یابد، کرایه ها افزایش می یابد. ما برای افزایش عرضه کامیون جهت بارگیری تلاش میکنیم؛ اما طرف افغان در این موضوع تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی اگر روان سازی را در مرز انجام دهیم، به دلیل اینکه شرکتها و کامیون داران افغان در کرایه ها ذینفع هستند، گاهی ورود کامیون را کاهش می دهند تا نرخ را به عدد مطلوب خود برسانند. در واقع، شرکتها و کامیون داران افغانستان به وسیله این اهرم کرایه را کنترل می کنند. آنها اگر ببینند کرایه کاهش یافته، سیاستی در پیش می‌گیرند تا به رقم مدنظرشان برسند. لذا، باید با توافق و اعداد ثابتی برای تامین ماشین حمل بار برنامه ریزی شود تا اگر بخش دولتی روان سازی انجام داد، بخش خصوصی و ذینفعان به افزایش نرخ کرایه ها دامن نزنند.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان می کند: این موضوع همیشه در جلسات مشترک دو کشور مطرح میشد؛ اما نکته این است که در عمل، تصمیماتی که در مرکز اخذ می گردد، در مرز پیاده نمی شود؛ زیرا در نقاط مرزی دغدغه هایی وجود دارد که ممکن است در جلسات مرکز به آن توجه نشود یا اگر قول مساعدی برای همکاری در موضوعی داده میشود، بدون پشتوانه است و به همین دلیل در زمان اجرای مصوبات مرکز در مرز، با موانعیمواجه می شویم. این موضوع در هر دو کشور وجود دارد. در مرز ما موارد امنیتی و در مرز مقابل، بحث منافع کامیونهای افغان معمولا مانع اجرای مصوبات مرکز می شود.

نکودری خاطرنشان می کند: کامیون افغان وقتی ببیند بازار در اختیار خودش است، کنترل منابع را به دست می‌گیرد. انعکاس موضوع درباره کمبود کامیون خالی باید به مسئولان داده شود؛ همانطور که در گذشته هم مطرح شده؛ اما مساله ای که همیشه پیش می آید، نگرانی ها و دغدغه های به جایی است که باید با رعایت آنها و اندیشیدن تدابیر لازم، زمان و فرایند ورود کامیون به ایران را کاهش داد. در گذشته نیز با پیگیری هایی که انجام شد، ورود کامیون ها ازا فغانستان افزایش یافت و حتی به روزانه 300 دستگاه هم رسید؛ اما در حال حاضر شرایط باید از نظر دیپلماتیک مهیا شود تا با رایزنی با طرف مقابل، ورود کامیون به کشور تسهیل شود.

گلایه رانندگان از شرکت های افغان بابت اخذ هزینه اضافه برای روادید

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان درباره وضعیت صدور روادید برای رانندگان افغان از سوی کنسولگری ایران در این کشور نیز می گوید: در بحث صدور روادید به ما اطلاع دادند که راننده طرف حساب کنسولگری نیست و شرکتهای حمل و نقلی این کار را انجام می دهند.

وی درباره تاخیر در صدور روادید به خاطر صدور آن در کنسولگری ایران در کابل به جای قندهار نیز اذعان می‌کند: فعالیتهای دیپلماتیک رسمی کشورها در کشوری با شرایط افغانستان تحت الشعاع قرار میگیرد و تا تعیین تکلیف نهایی برای دولت و نظام این کشور، این فعالیتها مانند گذشته نیست؛ به همین دلیل هم اکنون تنها در کابل و سفارتخانه ایران ویزا صادر میشود و به جز زمان اداری داخل سفارت برای صدور روادید، رفت و آمد و انتقال اسناد و مدارک به زمان اخذ ویزا اضافه کرده است. لذا باید منتظر تعیین تکلیف افغانستان و از سرگیری فعالیتهای دیپلماتیک گذشته باشیم.

نکودری تاکید می کند: وقتی حکومت در کشوری تغییر می کند؛ تا زمانی که تکلیف حاکمیت در آن مشخص نشود، فعالیتهای کنسولی سایر کشورها محدود می شود؛ بر همین اساس، هم اکنون فعالیت های کنسولی به سفارتخانه موکول شده است.

پیش بینی طرحی برای حل مشکل کمبود کامیون در مرز میلک

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان در بخش پایانی صحبتهایش از تسهیل حضور و تخلیه بار کامیون ها و کاهش هزینه شرکتها به دنبال اجرای طرح توسعه ای در مرز میلک خبر می دهد و می گوید: ما به دنبال این هستیم که برای تسهیل کار شرکتها و کاهش هزینه آنها، محوطه تخلیه بارگیری به مساحت 10 هکتار را در مرز میلک به بهره برداری برسانیم؛ مقدمات این کار انجام شده است.

وی ادامه می دهد: این اقدام در راستای اینکه بار ترانزیت و بار کانتینری از بندر عباس در میلک تخلیه شود و تعهدات شرکتها در بحث انبارداری و دپوی کانتینر در مبادی و بنادر به تاخیر نیفتد، صورت می گیرد. از طرفی، باعث افزایش حمل کالا توسط کامیون ایرانی می شود و شرکتهای حمل و نقلی و تجار، معطل کامیون خالی افغان نمی مانند تا بارشان را انتقال دهد. با این طرح، بار به نقطه صفر مرزی می آید و یک کامیون می تواند حتی روزانه در دو نوبت کالا را منتقل کند.

 

نکودری اذعان می کند: در مراحل بعدی نیز، طرحهای توسعه ای و جانبی داریم که باعث میشود مرز میلک به جایگاه قبلی و پررنگ خود در سال های قبل در تجارت بین دو کشور بازگردد.

 

منبع: روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل استان خراسان رضوی

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

انعقاد تفاهمنامه پنجاه میلیارد ریالی با خیر مدرسه ساز مشهدی

منتشر شده

در

photo 2023 01 25 23 00 28 - انعقاد تفاهمنامه پنجاه میلیارد ریالی با خیر مدرسه ساز مشهدی

برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ،خیرمدرسه ساز مشهدی پنجاه میلیارد ریال برای تکمیل یک مدرسه نیمه تمام در حاشیه شهر مشهد اختصاص داد.

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران، با حضور مدیرکل نوسازی مدارس ،رییس مجمع خیرین مدرسه ساز واعضاء هیئت مدیره و رییس آموزش وپرورش تبادکان مراسم انعقاد تفاهمنامه تکمیل دبستان دوازده کلاسه محله سیاسک در منطقه تبادکان مشهد در مجمع خیرین مدرسه ساز استان برگزار شد.

 

علی پیوندی زاده خیرمدرسه ساز که پیش از این نیز در امر مدرسه سازی مشارکت داشته است، این پروژه که ۱۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد را باهدف کمک به تامین فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان حاشیه شهر مشهد متقبل شده است.

 

منبع:روابط عمومی مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی

ادامه مطلب

اجتماعی

ایجاد پردیس صنایع معدنی در سنگان خواف

منتشر شده

در

photo 2023 01 25 14 20 27 - ایجاد پردیس صنایع معدنی در سنگان خواف

 

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی از ایجاد پردیس صنایع معدنی در سنگان خواف خبرداد.

 

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مسعود میرزائی،رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست تخصصی “چگونه دانش بنیان شویم” در محل پارک علم و فناوری خراسان افزود: ایران در حوزه تولید علم جزء پنج کشور دنیا است اما این علم را به نحو مطلوب به مصرف نرسانیده است و پارکها درصدد هستند این علم را مصرف کرده و به ثروت آفرینی برسانند.

 

وی اضافه کرد: برنامه کلان در حوزه پارکهای علم و فناوری آن است که این اماکن علمی از حالت مینیاتوری و فانتزی صرف خارج شوند تا برای نظام خروجی داشته باشند و در این راستا پارک علم و فناوری خراسان مزیتهای استانی را در اولویت قرار داده است.

 

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: طی ۲ دهه گذشته باطله های زیادی در منطقه سنگان خواف از محل معادن سنگ آهن در خراسان رضوی ذخیره شده است که در راستای بهره گیری از این باطله ها، پارک درصدد ایجاد پردیس صنایع معدنی در سنگان برآمده تا با بهره گیری از علم و اقتصاد دانش بنیان یک زنجیره ارزشی ایجاد کند.

 

میرزائی دومین اقدام پارک علم و فناوری خراسان را تامین امنیت غذایی دانست و گفت: خراسان رضوی زون ویژه صنایع غذایی و کشاورزی در کشور است و در این راستا نخستین دهکده فناوری و نوآوری در عرصه کشاورزی، صنایع غذایی و منابع طبیعی کشور در این استان تاسیس شد.

 

وی سومین اقدام این نهاد را در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی ذکر و بیان کرد: شرکتهای دانش بنیان یا تولیدی در استان فاقد پیوست فرهنگی هستند در حالی که خراسان رضوی سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر است که ثروت هنگفتی به شمار می رود اما همواره سوغات شهر مشهد زعفران و نبات و برخی اقلام معمول بوده است.

 

رییس پارک علم و فناوری خراسان گفت: در این راستا شرکت دانش بنیانی ایجاد شده که انگشتری با طرح سنگ ضریح مرقد امام رضا(ع) طراحی و تولید کرده و یک بسته سوغات جدید با هزینه تمام شده ۵۰۰ هزار تومان ایجاد کرده که از این محل برای ۱۴۰ نفر شغل ایجاد شده است.

 

میرزائی برگزاری طرح “منش” (مردمی سازی، نقطه زنی و شبکه سازی) را از دیگر برنامه های پارک علم و فناوری خراسان برشمرد و گفت: زمانی علم به مصرف می رسد که تمام طبقات جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آن بهره مند شوند لذا مردمی سازی باید سرلوحه هر اقدامی باشد.

 

وی در تشریح مساله “نقطه زنی” در طرح منش اظهار داشت: به عنوان مثال خراسان رضوی در بخش ماشین سازی و قالب سازی ظرفیتهای بسیاری دارد اما تولید آنها کلاسیک بوده و از فناوریهای روز به دور است از این رو ما با نقطه زنی در این بخش درصدد رسوخ فناوری به این حوزه و ثروت آفرینی و اشتغال‌زایی برای آن هستیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ما سال جاری در سازمان صمت استان واحدهای تحقیق و توسعه را گسترش دادیم؛ تمایل شرکت‌های تولیدی به توسعه واحدهای فناوری بسیار بیشتر شده و حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 

همچنین امیررضا رجبی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: تا زمانی که شرکت‌های موجود به ویژه شرکت‌های بزرگ حوزه تولیدی و صنعتی را به حضور در فضای دانش‌بنیان علاقه‌مند نکنیم، این مسیر سرعت لازم را به دست نمی‌آورد.

 

وی بیان کرد: توسعه فعالیت‌های مبتنی بر اقتصاد دانش‌پایه به حضور شرکت‌های بزرگی باز می‌گردد که بازار، محصول و ذائقه مخاطب را می‌شناسند و اکنون قصد دارند برای طرح‌های توسعه به سراغ فضای دانش‌پایه بیایند. حضور آن‌ها به توسعه این فعالیت‌ها کمک می‌کند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:  در سال جاری در سازمان صمت استان واحدهای تحقیق و توسعه را گسترش دادیم. علاقه شرکت‌های تولیدی به توسعه واحدهای فناوری بسیار بیشتر شده و حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است.

 

وی با بیان اینکه ما ارتباط بین شرکت‌های دانش‌بنیان را با شرکت‌های بزرگ فراهم می‌کنیم، عنوان کرد: بخشی از این موضوع اتفاق افتاده و با قانون جدید، حوزه پردیس‌های فناوری به وجود آمده است. حضور بخش خصوصی در حوزه دانش‌بنیان افزایش پیدا کرده است. حوزه دانشگاهی و علمی می‌توانند به عنوان مقصد مطالعاتی در حوزه صنعتی حضور پیدا کنند. حضور واحدهای صنعتی در حوزه پروژه‌های تحقیقاتی می‌تواند کمک زیادی کند که بسیاری از واحدهای تولیدی از این موضوع استفاده نکردند.

 

 

رجبی خاطرنشان کرد: مجموعه اتفاقاتی که در قالب قوانین بالادستی حمایتی و همچنین موافقت‌ها در استان رخ داده، زمینه را برای توسعه فضای دانش‌بنیان در شرکت‌های بزرگ فراهم کرده است. واحدهای تولیدی باید شرکت دانش‌بنیان ایجاد کنند. چند واحد تولیدی بزرگ ما این کار را انجام دادند. بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها در استان بخش خصوصی هستند که اگر تصمیم بگیرند، می‌توانند آن را اعمال کنند. این ظرفیت می‌تواند به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان کمک کند و در نهایت به تاسیس شرکت دانش‌بنیان برسد.

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد:در این بازار پر از تحول، رفتن به سمت فضای دانش‌پایه ویترین نیست، بلکه الزام و ضرورت است، زیرا اگر اتفاق نیفتد مجموعه صنعت عقب خواهد افتاد.

 

همچنین ،احسان خانه‌آباد، رئیس سازمان بسیج مهندسین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دانشی برای ما دارای اهمیت است که در سفره و سطح زندگی مردم تاثیرگذار باشد؛ ما تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی می‌خواهیم که امروز نیاز داخل را مرتفع کند.

 

خانه‌آباد، در این نشست تخصصی اظهار کرد: طبیعی بود در دنیایی که براساس بردگی انسان‌ها و ظلم و ستم به قشر ضعیف و مستضعف در دنیا اداره می‌شود، با انقلاب مقابله کنند.

 

وی افزود: در سال ۵۶ و ۵۷ ایران ۶ میلیون بشکه نفت صادر می‌کرد که کشور مصرف‌کننده این میزان نبود و بسیاری شهرهای بزرگ ما از جمله مشهد از فرآورده‌های نفتی استفاده نمی‌کردند. پس از انقلاب پیش‌بینی دشمن این بود که ایران قادر به تولید انرژی نخواهد بود و حکومتی که انرژی نداشته باشد دوام نخواهد آورد، اما با پشتوانه جهادی مهندسان ایرانی این اتفاق نیفتاد.

 

خانه‌آباد ادامه داد: پس از انقلاب ما از کشوری با ۶ میلیون بشکه صادرات به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسیدیم که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در کشور استفاده و ۲ میلیون بشکه صادر می‌شد، یعنی ضریب تاثیرگذاری ایران در جهان به یک‌سوم کاهش پیدا کرد. به این دلیل که ما به تکنولوژی روز دسترسی نداشتیم از وسایل مصرف‌کننده انرژی استفاده کردیم که راندمان پایینی داشت و مصرف انرژی ما را بیش از حد افزایش داد. این موضوع اهمیت ورود به دانش را نشان می‌دهد.

 

رئیس سازمان بسیج مهندسین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در دنیا مستقل باشیم نیازمند این هستیم که به دانش و فناوری دست پیدا کنیم، عنوان کرد: رسیدن به دانش و فناوری یک هدف و یک وسیله نیست، بلکه یک هدف ترکیبی بلندمدت است. مقام معظم رهبری سال جدید را دانش‌بنیان نام‌گذاری کردند، جمهوری اسلامی این حرکت را آغاز کرد تا عقب‌ماندگی را جبران کند.

 

وی اضافه کرد: انتظار حداقلی مقام معظم رهبری از دانش‌بنیان این بود که تعداد شرکت‌های داش‌بنیان به ۲ برابر افزایش پیدا کند و تنها عدد نباشد، بلکه اثرگذار نیز باشد. ما عقب‌ماندگی محسوسی در تعداد و کیفیت داریم. پارک علم و فناوری خراسان پیشرفت کرده و حرکت رو به جلو دارد. در زمینه کمیت کار در حال پیش رفتن بوده و در زمینه کیفیت فعالیت‌هایی در استان در حال انجام است.

 

خانه‌آباد بیان کرد: ما قانونی داریم که طبق آن هیچ شرکت دولتی امکان واردات محصولاتی را ندارد که در داخل نمونه مشابه دارند. ما از این قانون استفاده کردیم، اگر شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی وارداتی انجام می‌دهند که نمونه داخلی ندارد، مشخصات این نمونه را می‌گیریم، اگر شرکت دانش‌بنیان در سال آینده آن محصول را تولید کرد و این دستگاه خریداری نکرد، قطعا برخورد خواهد شد.

 

رئیس سازمان بسیج مهندسین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هر فعالیتی که در حوزه دانش‌بنیان انجام می‌شود دارای ارزش است، اما باید بررسی کنیم نیاز مردم چیست؟ دانشی برای ما دارای اهمیت است که در سفره و سطح زندگی مردم تاثیرگذار باشد. ما تکنولوژی‌ها و فناوری‌هایی می‌خواهیم که امروز نیاز داخل را مرتفع کند.

 

همچنین سید مهدی مظلوم‌زاده، مشاور رییس پارک در حوزه دانش‌بنیان، ضمن اشاره به اهمیت آگاهی از قوانین حوزه دانش‌بنیان به بررسی چند قانون اساسی مباحث قوانین جهش دانش‌بنیان پرداخت.

 

در پایان علی اصغر صادق پور، مدیرعامل شرکت کارگزاری بشری پژوه نشست پرسش و پاسخ جهت بررسی چالش ها و سوالات شرکت کنندگان در حوزه دانش‌بنیان پرداخته شد.

 

 

منبع:زوابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی

ادامه مطلب

اجتماعی

امضاءتفاهم نامه همکاریهای مشترک ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان درگز

منتشر شده

در

photo 2023 01 24 17 39 59 - امضاءتفاهم نامه همکاریهای مشترک ترویج فرهنگ منابع طبیعی در شهرستان درگز

به منظور ایجاد مشارکت و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین کودکان و نوجوانان، تفاهم نامه همکاریهای مشترک بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درگز امضا شد.

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران،جواد پهلوان زاده،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان درگز با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی که لزوما می بایست ازسنین خردسالی آغاز شود این تفاهمنامه که یک اقدام مشترک بین دودستگاه اجرایی میباشد امضاء شد.

پهلوان زاده افزود: براساس این تفاهم نامه منابع طبیعی و آبخیزداری در زمینه برگزاری اردوهای آموزشی ، ترویجی و بازدید از پروژه های اجرا شده ، کارگاههای حضوری ومجازی جهت نونهالان ، کودکان مشارکت آنان در مراسمات کاشت نهال را فراهم می آورد و کانون پرورش فکری و نوجوانان هم در ایجاد زمینه ثبت نام در طرح همیار طبیعت ، حضور کارشناسان منابع طبیعی در کارگاههای آموزشی ترویجی کودکان ونوجوانان برای تحقق این هدف همکاری می  کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به همکاری و تعامل مثبت و سازنده با دستگاههای آموزشی و اجرایی شهرستان بسترها برای توسعه همکاری در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی فراهم می باشد.

ادامه مطلب

برترین ها