با ما همراه باشید

اجتماعی

کاهش چشمگیر تردد کامیون ها در مرزهای «دوغارون» و «میلک» بعد از تسلط طالبان

منتشر شده

در

20202 - کاهش چشمگیر تردد کامیون ها در مرزهای «دوغارون» و «میلک» بعد از تسلط طالبان

بعد از تسلط طالبان بر مرزهای افغانستان، نقاط مرزی ایران هم تحت تاثیر قرار گرفته و تردد کامیون ها در مرزهایی چون «دوغارون» و «میلک» کاهش چشمگیری یافته است.

دلیل این کاهش ترددها، عواملی در مرز ایران و عواملی در مرز افغانستان است. در مرز میلک، شرکتهای حمل و نقل از کندی کنترل مرزبانی برای تردد کامیونها و تاثیر آن در کاهش سرعت عبور و مرور بین دو مرز می گویند. این کاهش ترددها و ورود کامیون های افغان به ایران، افزایش نرخ کرایه های حمل را نیز به دنبال داشته است.

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران «مسعود نکودری»، رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان، در توصیف وضعیت تردد کامیونها از مرز میلک باید به دو دوره قبل و بعد از تسلط طالبان بر مرز نیمروز در خاک افغانستان اشاره کرد.

او می گوید: قبل از تسلط طالبان، روزانه تقریبا 200 دستگاه کامیون از مرز میلک وارد می شد و حتی در مقاطعی به 300 دستگاه نیز می رسید؛ اما بعد از استقرار طالبان در نیمروز، این عدد به شدت کاهش یافت؛ ابتدا برای 10-15 روز مرز تعطیل بود تا تشکیلاتی درآن سوی مرز مستقر شود و از سوی دیگر، در این طرف مرز نیز دغدغه امنیت رفع گردد. بنابراین، بعد از استقرار طالبان، ورود کامیون خالی به شدت کاهش یافته است و تقریبا به روزانه 50 تا 100 دستگاه رسیده است.

نکودری تاکید می کند: دغدغه ایرانی ها در مرز میلک، بیشتر بحث امنیتی بوده و مرزبانی و دستگاه‌های امنیتی، بازرسی ها و کنترل کامیونهای افغان را با توجه به وضعیت ناامنی در آن سوی مرز تشدید کردند. بازرسی‌هایمرزبانی زمانبر است و قبلا هم صورت می گرفت؛ اما اکنون با شدت گرفت کنترل ها، روند ترددها هم تحت الشعاع قرار گرفته است.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: در شرایطی که میزان کامیون خالی کاهش یابد، صاحبان کالا جهت حمل کالای خود با کمبود ناوگان مواجه شده و به تبع آن کرایه حمل نیز افزایش می یابد.در واقع دغدغه اقتصادی برای تجار باعث شده کمتر از این مرز استقبال کنند.

از نکودری درباره توافق نامه دو انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با مرزبابی برای افزایش نیروهای کنترلی مرز می پرسیم؛ او می گوید: توافق نامه بین انجمن ها و مرزبانی از مهرماه سال گذشته منعقد شد و هم اکنون به اواخر زمان این قرارداد نزدیک می شویم؛ این قرارداد تا قبل از تسلط طالبان بر مرز، تقریبا موفق بود؛ اما بعد از آن، ورود کامیون خالی محدود شد و این مساله باعث کاهش تعداد خروجی ها گردید. ضمن اینکه، این قرارداد مربوط به ورود کامیون ها نیست. در گذشته هنگام خروج کامیون از مرز ایران، زمانی که ممکن بود کالا یا سوخت غیرمجاز در کامیون جاسازی شود، بازرسیها تشدید و ترانزیت از کشور با کندی انجام میشد؛ به موجب این قرارداد، تردد افراد متفرقه و جاسازی کالای ممنوعه باید از مرز کاهش یابد و این موضوع عملا اتفاق افتاد؛ اما در حال حاضر ظرفیت میلک در ترددها کاهش یافته است.

کامیون داران افغان، با کاهش ورود ماشین به ایران، کرایه ها را افزایش می دهند

نکودری درباره نرخ کرایه حمل کالا و گلایه شرکت های حمل و نقل از افزایش نرخ کرایه می گوید: در بحث صادرات نرخ کرایه ها تغییری نیافته است و در ترانزیت نیز هم اکنون کرایه ثابتی که به راننده پرداخت می شود، 800 دلار است؛ در واقع کرایه کامیون بندری بین 14 تا 18 میلیون تومان است. البته نسبت به گذشته قطعا افزایشی در کرایه ها اتفاق افتاده است که با توجه به تغییر نرخ دلار بوده؛ اما نمی توان گفت این افزایش صد درصدی بوده است. هر چند در مقطعی کوتاه کرایه ها به شدت بالا رفت و حتی بیش از 25 میلیون تومان بود و تا 30 میلیون تومان هم رسید؛ دلیل اصلی آن هم کمبود کامیون بود.

وی ادامه می دهد: زمانی که عرضه کامیون برای بارگیری کاهش می یابد، کرایه ها افزایش می یابد. ما برای افزایش عرضه کامیون جهت بارگیری تلاش میکنیم؛ اما طرف افغان در این موضوع تاثیر بسیار زیادی دارد و حتی اگر روان سازی را در مرز انجام دهیم، به دلیل اینکه شرکتها و کامیون داران افغان در کرایه ها ذینفع هستند، گاهی ورود کامیون را کاهش می دهند تا نرخ را به عدد مطلوب خود برسانند. در واقع، شرکتها و کامیون داران افغانستان به وسیله این اهرم کرایه را کنترل می کنند. آنها اگر ببینند کرایه کاهش یافته، سیاستی در پیش می‌گیرند تا به رقم مدنظرشان برسند. لذا، باید با توافق و اعداد ثابتی برای تامین ماشین حمل بار برنامه ریزی شود تا اگر بخش دولتی روان سازی انجام داد، بخش خصوصی و ذینفعان به افزایش نرخ کرایه ها دامن نزنند.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان می کند: این موضوع همیشه در جلسات مشترک دو کشور مطرح میشد؛ اما نکته این است که در عمل، تصمیماتی که در مرکز اخذ می گردد، در مرز پیاده نمی شود؛ زیرا در نقاط مرزی دغدغه هایی وجود دارد که ممکن است در جلسات مرکز به آن توجه نشود یا اگر قول مساعدی برای همکاری در موضوعی داده میشود، بدون پشتوانه است و به همین دلیل در زمان اجرای مصوبات مرکز در مرز، با موانعیمواجه می شویم. این موضوع در هر دو کشور وجود دارد. در مرز ما موارد امنیتی و در مرز مقابل، بحث منافع کامیونهای افغان معمولا مانع اجرای مصوبات مرکز می شود.

نکودری خاطرنشان می کند: کامیون افغان وقتی ببیند بازار در اختیار خودش است، کنترل منابع را به دست می‌گیرد. انعکاس موضوع درباره کمبود کامیون خالی باید به مسئولان داده شود؛ همانطور که در گذشته هم مطرح شده؛ اما مساله ای که همیشه پیش می آید، نگرانی ها و دغدغه های به جایی است که باید با رعایت آنها و اندیشیدن تدابیر لازم، زمان و فرایند ورود کامیون به ایران را کاهش داد. در گذشته نیز با پیگیری هایی که انجام شد، ورود کامیون ها ازا فغانستان افزایش یافت و حتی به روزانه 300 دستگاه هم رسید؛ اما در حال حاضر شرایط باید از نظر دیپلماتیک مهیا شود تا با رایزنی با طرف مقابل، ورود کامیون به کشور تسهیل شود.

گلایه رانندگان از شرکت های افغان بابت اخذ هزینه اضافه برای روادید

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان درباره وضعیت صدور روادید برای رانندگان افغان از سوی کنسولگری ایران در این کشور نیز می گوید: در بحث صدور روادید به ما اطلاع دادند که راننده طرف حساب کنسولگری نیست و شرکتهای حمل و نقلی این کار را انجام می دهند.

وی درباره تاخیر در صدور روادید به خاطر صدور آن در کنسولگری ایران در کابل به جای قندهار نیز اذعان می‌کند: فعالیتهای دیپلماتیک رسمی کشورها در کشوری با شرایط افغانستان تحت الشعاع قرار میگیرد و تا تعیین تکلیف نهایی برای دولت و نظام این کشور، این فعالیتها مانند گذشته نیست؛ به همین دلیل هم اکنون تنها در کابل و سفارتخانه ایران ویزا صادر میشود و به جز زمان اداری داخل سفارت برای صدور روادید، رفت و آمد و انتقال اسناد و مدارک به زمان اخذ ویزا اضافه کرده است. لذا باید منتظر تعیین تکلیف افغانستان و از سرگیری فعالیتهای دیپلماتیک گذشته باشیم.

نکودری تاکید می کند: وقتی حکومت در کشوری تغییر می کند؛ تا زمانی که تکلیف حاکمیت در آن مشخص نشود، فعالیتهای کنسولی سایر کشورها محدود می شود؛ بر همین اساس، هم اکنون فعالیت های کنسولی به سفارتخانه موکول شده است.

پیش بینی طرحی برای حل مشکل کمبود کامیون در مرز میلک

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان در بخش پایانی صحبتهایش از تسهیل حضور و تخلیه بار کامیون ها و کاهش هزینه شرکتها به دنبال اجرای طرح توسعه ای در مرز میلک خبر می دهد و می گوید: ما به دنبال این هستیم که برای تسهیل کار شرکتها و کاهش هزینه آنها، محوطه تخلیه بارگیری به مساحت 10 هکتار را در مرز میلک به بهره برداری برسانیم؛ مقدمات این کار انجام شده است.

وی ادامه می دهد: این اقدام در راستای اینکه بار ترانزیت و بار کانتینری از بندر عباس در میلک تخلیه شود و تعهدات شرکتها در بحث انبارداری و دپوی کانتینر در مبادی و بنادر به تاخیر نیفتد، صورت می گیرد. از طرفی، باعث افزایش حمل کالا توسط کامیون ایرانی می شود و شرکتهای حمل و نقلی و تجار، معطل کامیون خالی افغان نمی مانند تا بارشان را انتقال دهد. با این طرح، بار به نقطه صفر مرزی می آید و یک کامیون می تواند حتی روزانه در دو نوبت کالا را منتقل کند.

 

نکودری اذعان می کند: در مراحل بعدی نیز، طرحهای توسعه ای و جانبی داریم که باعث میشود مرز میلک به جایگاه قبلی و پررنگ خود در سال های قبل در تجارت بین دو کشور بازگردد.

 

منبع: روابط عمومی انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل استان خراسان رضوی

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

 آماده سازی ۷ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تا پاکسازی ۱۰ کیلومتر از مسیر پیمایش زائران پیاده

منتشر شده

در

IMG ۲۰۲۲۰۹۲۵ ۲۰۴۷۴۸ scaled -  آماده سازی ۷ مرکز اسکان اضطراری با ظرفیت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تا پاکسازی ۱۰ کیلومتر از مسیر پیمایش زائران پیاده

 

شهردار منطقه ۵ مشهد مقدس اقدامات انجام شده در راستای پذیرایی از زائران پیاده در ایام پایانی ماه صفر را در این منطقه شهری مشهد مقدس تشریح کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران،مجید وحدتی پور درباره اقدامات دهه پایانی صفر و استقبال از زائران، گفت : ۷ مرکز اسکان زائر با گنجایش بیش از ۲۵۰۰ نفر شامل ساختمان اداری منطقه ، فرهنگسرای امت، پارکینگ کمپ رو باز ولایت ، مجموعه ورزشی شهید علیمردانی، مجموعه شهدای مدافع حرم ،بوستان وحدت وبوستان رستگارمقدم در این راستا آماده سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه در دو شب گذشته( شب شهادت و شام غریبان پیامبر اکرم«ص» و امام حسن مجتبی«ع» افتخار پذیرایی از حدود ۵۰۰ نفر از زائران پیاده را در محل های اسکان اضطراری منطقه داشته ایم، افزود: سالن های ورزشی و فرهنگسرای یاد شده بصورت کامل مفروش و تمهیداتی در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز و بروز برودت هوا با توجه به اینکه در ایام آغاز فصل پاییز قرار داریم، پتو و چادر مسافرتی نیز در اختیار زائرینی که این اقلام را به همراه ندارند قرار گیرد.

 

شهردار منطقه پنج در ادامه گفت: تأمین ۵ آبخوری موقت سیار با دارا بودن ۵۰ عدد شیر برداشت ، راه اندازی ۱۰ چشمه حمام ، تعمیر و بازسازی ۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی ،خرید و تامین ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی بصورت کانکس و همچنین تامین بخشی از ضروریات مقتضی همچون ایستگاه های شارژ موبایل( در قالب ۱۰ شاسی با قابلیت شارژ همزمان ۲۵ گوشی) که زائران بتوانند بصورت ایمن از آن استفاده کنند نیز از دیگر اقدامات انجام شده جهت میزبانی از زائرین می باشد.

 

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از ورود زائران پیاده مشهد مقدس در این ایام از محور بلوار مفتح شرقی(جاده میامی) و خیابان مشعل( جاده سرخس) صورت می گیرد؛ علیرغم اینکه موضوع پاکسازی و تامین ایمنی راه ها و جاده های برون شهری و خارج از محدوده خدماتی مناطق شهری بر عهده شهرداری نمی باشد، اما طبق برنامه ریزی و تمهیدات صورت گرفته، در راستای تسهیل تردد و همچنین تامین ایمنی برای کاروان های پیاده ای که قصد تشرف از این مسیر را به مشهد مقدس اقداماتی نیز در آستانه ایام پایانی ماه صفر در حاشیه این گذر انجام شد.

 

وی تصریح کرد : به همین منظور با تلاش بیش از ۳۹ نفر از پاکبانان خدوم منطقه ۵ و همچنین فعالیت اداره فنی و عمران منطقه، عملیات پاکسازی و تسطیح محور بلوار میامی ( مفتح شرقی) تا عمق ۱۰ کیلومتر به انجام رسید، و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محور به طور کامل پاکسازی شده است و همچنین با تسطیح ۳۰هزار مترمربع از زمین های رهاشده حاشیه این جاده، بالغ بر ۲۷۰ تن خاک و نخاله های رها شده جمع آوری و پاکسازی شده است.

 

شهردار منطقه ۵ مشهد مقدس ادامه داد: علاوه بر پاکسازی مسیر ورودی، بیش از ۱۰ مخزن گالوانیزه ۲۴۰ و ۱۱۰۰ لیتری جمع آوری زباله نیز در محورهای ورودی شهر جانمایی شده و کار تخلیه مداوم این مخازن توسط یک دستگاه خودروی حمل پسماند صورت به صورت مستمر انجام می شود، که در اجرای این عملیات از تجهیزات تانکر آب، خاور، دستگاه مینی لودر و بازوغلطان درمحور بلوار میامی استفاده شده است.

 

وحدتی پور در پایان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز علاوه بر سیاهپوشی معابر اصلی منطقه به همت اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۵, هماهنگی هایی با تشکل های مردمی و هیئات مذهبی فعال در سطح منطقه انجام شده است ، عنوان کرد: همکاری مشترک شهرداری ،تشکل های مردمی ، هیئات مذهبی و شورای اجتماعی محلات درخصوص برنامه های دهه پایانی صفر ازجمله راه اندازی ایستگاه های راهنما و استقبال از زائرین برای خدمت رسانی هرچه بهتر آنان انجام شده است که از آن جمله می توان به تامین غذای گرم برای زائرانی که در مراکز اسکان اضطراری منطقه ۵ مقیم شده اند، با همکاری یکی از خیرین و همچنین مواکب خدمت رسانی هیئات مذهبی فعال در این منطقه اشاره کرد.

 

 

منبع:روابط عمومی شهرداری منطقه ۵

ادامه مطلب

اجتماعی

آمادگی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد برای ایام پایانی دهه صفر

منتشر شده

در

photo 2022 09 21 18 30 12 - آمادگی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد برای ایام پایانی دهه صفر

حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد برای ایام پایانی دهه صفر برای خدمات رسانی بهتر آماده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران،سید خلیل منبتی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در نشست خبری اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در ایام پایانی صفر افزود: با توجه به‌پیش‌بینی حضور تعداد زیادی زائر طی چند روز آینده در مشهد هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس‌راه و اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمات‌رسانی بهتر انجام‌شده است.

 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با استفاده از 30 دستگاه میدل‌باس جدید به زائران رضوی در روز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) در معابر اطراف حرم مطهر رایگان سرویس‌دهی می شوند.

 

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به تأمین پارکینگ برای ایام پایانی صفر گفت: برای این ایام 14 هزار جای پارک تأمین‌شده که بخش زیادی از آن در بافت مرکزی شهر هستند .

منبتی گفت : باید به دنبال ساخت پارک ‌سوارها باشیم تا زائران و مجاوران خودرو خود را پارک و با حمل‌ونقل عمومی به حرم مشرف شوند.

 

وی افزود: موضوع پارک سوارها یکی از برنامه‌های آینده حوزه عمران،حمل‌ونقل و ترافیک است.

وی بابیان اینکه مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد در ایام پایانی صفر 24 ساعته ارائه خدمات می‌کند افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده 160 نیروی پارک‌‌بان شهردار به پلیس‌راه درایام پایانی صفر کمک می کنند.

 

منبتی خاطر نشان کرد: جهت نظارت بر خدمات تاکسیرانی ، بیش از 120 بازرس و سربازرس در قالب 25 گشت خودرویی و 26 گشت موتوری در سطح شهر به‌ویژه مبادی ورودی شهر و اطراف حرم مستقر می شوند.

 

همچنین علی سمیعی، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: با توجه به تشرف زائران به مناسبت دهه آخر صفر و برگزاری مراسم‌های مذهبی در معابر اطراف حرم مطهر، محدودیت تردد برای خودروهاخصی از عصر روز شنبه 2 مهرماه تا عصر روز سه شنبه 5 مهرماه اعمال می شود.

 

وی ضمن اشاره به ممنوعیت پارک خودروها در حاشیه معابر طرح و انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ توسط پلیس راهور افزود: پارک وسایل نقلیه در رینگ زیر گذر حرم مطهر روگذرهای نواب، شیرازی ، طبرسی، خیابان شیرازی از میدان شهدا تا حرم مطهر، خیابان شهید رجایی حد فاصل تقاطع شهید اندرزگو تقاطع شهدا و خیابان آیت الله بهجت تا تقاطع زرینه، خیابان نواب صفوی، خیابان طبرسی، تقاطع شهید گمنام تا حرم مطهر از تقاطع دانش تا حرم مطهر، طول خیابان شهید اندرزگو و حریم همه تقاطع های موجود مسیر تا 50 متری ممنوع است.

 

همچنین، سید مهدی امامی میبدی ، مدیر کل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای اطلاع زائران و مجاوران از محل پارکینگ‌ها، ایستگاه‌ها و مسیر خطوط و…نقشه “همراه شهر مشهد” آماده‌سازی و در دسترس قرارداده شده است.

امامی میبدی ،افزود: در این نقشه که در پرتال شهرداری و نرم‌افزار شهر من در دسترس قرارداد پارکینگ‌ها با ظرفیت‌هایشان به‌صورت آنلاین نشان داده می‌شوند و مسیر خطوط اتوبوس‌ها و ایستگاه‌ها و زمان رسیدن اتوبوس نیز در این نقشه قابل‌مشاهده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد درباره نظارت بر تاکسی‌ها گفت: مردم می‌توانند هرکدام به‌عنوان یک ناظر عمل کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با سامانه ارتباطات مردمی137 جهت رسیدگی اطلاع‌رسانی کنند.

 

شبنم مقدم

 

ادامه مطلب

اجتماعی

جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد

منتشر شده

در

شوراي هماهنگي راه و شهرسازي - جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد

 

همزمان با دهه پایانی ماه صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع) جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران ،مصطفی نصیری، مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در شش ماه اول امسال 6 میلیون و 800 هزار نفر مسافر از 26 شهر و مرکز استان به مشهد الرضا صورت گرفته که این یک رکورد محسوب می شود.

 

نصیری افزود: درایام پایانی ماه صفر از دهم شهریور تا 10 مهر برای تسهیل در رفت و آمد زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) قطارهای فوق العاده در مسیر مشهد در نظر گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه ضریب اشغال قطارهای مسافری برابر با ۹۲ درصد بوده است اظهار داشت: این میزان مسافرگیری در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

 

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی با بیان اینکه هر روز حدود 35 هزار نفر مسافر در ایام اربعین جابجا شده اند گفت: برای تسهیل در تردد زائران این اداره کل قطار فوق العاده به صورت مستقیم از خرمشهر به مشهد را در نظر گرفت.

 

جعفر شهامت،مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این جلسه با بيان اينكه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای بومی مشهد توان بازگرداندن زائران رضوی دهه آخر صفر را ندارد گفت: در دوران کرونا تعدادی از ناوگان مسافری جاده ای استان به دلیل کاهش مسافر و فرسودگی از بخش حمل و نقل عمومی خارج شده است.

 

شهامت افزود: با توجه به رشد سفرهای اربعین و با توجه به این که روز شهادت امام رضا(ع) امسال روز سه شنبه وسط هفته خواهد بود پیش بینی می شود حضور زائران در دهه پایانی ماه امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

وي اظهار داشت: در دهه پایانی صفر، سفرهای جاده ای از استان های مختلف با وسيله نقليه عمومي به خصوص اتوبوس به مشهدالرضا دو تا پنج برابر زمان معمول افزایش می یابد، با توجه به شرایط یاد شده همه استان هایی که زائر به مشهد می آورند انتظار مي رود همکاری لازم را براي بازگشت مسافران داشته باشند.

 

وي با بيان اينكه هدف اصلی ما ایمنی زائرین است؛ گفت: به همين منظور 120 مرکز خدمات رسانی داير در طول محورهاي مواصلاتي بويژه در مراكز خدمات رفاهي بين جاده اي داير شده كه در آن آموزش هاي لازم ايمني نيز به زائراني كه پياده به حرم مطهر رضوي مشرف مي شوند را ارائه مي دهند.

 

مديركل راهـداري و حمل و نقل جاده اي خراسان رضوي آمار تقريبي زائران را در روز شهادت امام رضا(ع) را حدود 6 تا هشت ميليون نفر اعلام كرد و اذعان كرد: تقريبا يك دهم اين جمعيت را زائران پياده شامل مي شود.

 

در ادامه جلسه نيز رئيس پليس راهور،‌ پليس راه و ساير اعضاي شوراي هماهنگي برنامه هاي حيطه وظايفي خود را بيان كردند.

 

 

 

منبع: اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی

ادامه مطلب
تبلیغات

برترین ها